Forum rules
We spend our leisure time to make RUNALYZE as good as possible and we still have tons of great ideas, but time is scarce and after a hard training we first need some fruits or a smoothie. You can support the development of RUNALYZE with every financial contribution — We highly appreciate every grant.
https://blog.runalyze.com/donate/
RoccoCoboldo
Neuling

Wunschliste

Wed 17. Apr 2019, 20:19

Wenn diese Wünsche schon genannt wurden, sorry.

1) Automatischer Import, sobald ich meine Garmin an den USB Anschluß anstecke (aus dem Verzeichnis GARMIN\Activity) mit der Option, importierte Dateien gleich zu löschen. Ich mache den Import nicht über Garmin Connect sondern dateibasiert.

2) Erkennen gleicher Routen (und beim Import einen bereits vergebenen Namen automatisch vergeben). Dazu passend eine Funktion "Best of" damit man Tracks vergleichen kann.

3) Overlay-Funktion für Charts. Beispiel: ich bin denselben Track 3x gelaufen + möchte mir die HF-Kurve der drei Läufe gemeinsam ansehen. Oder das Tempo. Wo war ich schenller als beim letzten Mal etc.

4) Map größer darstellen- nicht nur Vollbild.

5) Routen in der Nähe vorschlagen.
3 x

RoccoCoboldo
Neuling

Re: Wunschliste

Wed 17. Apr 2019, 20:43

6) Die Suchfunktion wäre brauchbarer, wenn es je Element zwei Einschränkungsmöglichkeiten gäbe.
Bsp: Distanz <9km und Distanz >8 km
3 x

mipapo
Administrator

Thu 18. Apr 2019, 11:01

Rückmeldung: Wir lesen immer aufmerksam alle Wünsche und wenn wir sehen, dass Features häufiger gewünscht werden, werden sie auch umgesetzt. Wie bspw. Punkt Nr 6. Die Suche wird bspw komplett überarbeitet werden.
0 x

RoccoCoboldo
Neuling

Sat 20. Apr 2019, 09:55

7) Es wäre cool, wenn man mehrere Routen/Aktivitäten markieren könnte , dann wählen könnte, welches Feld man ändern will und dieses dann für alle in einem Schritt ändern kann. Das wäre praktisch zb für Titel, Ausrüstung, Ort etc.

8) Wenn man im Einzel-Editor ist (also dort, wo man jetzt Felder ä#ndern kann) wäre es cool, wenn "Speichern" und SChließen kombinieren könnte. Ich trage derzeit die Titel nach +dann sind die SChritte. Bearbeiten - Titel eingeben - speichern - schließen. das speichern-schließen könnte man zu einem Schritt (Checkbox "schließen"?) zusammenfassen.
2 x

matsalo
Runalyzer

Tue 23. Apr 2019, 12:19

9) Statistic for the different columns in search result. Might also possibility to choose columns to show, similar to the activity view?

10) Graphical map search/limits as a parameter in the search tool; Either point on a map to ask which activity has been/passed this point within a certain radius, or to limit the search result to a geographical area. This is two sides of the same functionality with or without other search parameters. E.g. something similar to the functionality for poster production of heat maps.

11) Possibility to also show the search result in maps.

Edit:
From another thread;
12) Possibility to filter for place or route in trend analysis tool etc. If you type only one place the filter gives all routes related to that place and if you type places separated with a dash the filter gives that specific route

Edit 2:

13) Possibility to use the search tool as a more advanced selection tool available in all other tools. Thinking for all tools where you today have options to filter for some parameters, you could have this simple selection options as today as first choice and in addition an option to use an advanced selection tool similar to the search tool. Then you get a very powerful selection option if needed for all tools, and in addition it becomes more uniform for the different tools.

14) And a more general thought of user interface: if the data set view got a selection option as the advanced selection mentioned above to show a certain list of filtered activities, could this selection be the input to different tools you open as a temporary selection of "working area" as a special mode? E.g. I filter the data set view to only show a certain type of activities within a given range of distance, and when I open a trend analysis tool this selection is analysed, if I open multi editor this is the selected activities and so on. If data set view is not filtered (other than time range), normal mode is as today selection inside each different tool.
0 x

RoccoCoboldo
Neuling

Sat 4. May 2019, 14:56

15) Die Charts sind super. Vor allem Schritlänge und Schrittfrequenz sind cool. Noch cooler wäre es, wenn man für die Charts eigene Daten vorgeben könnte. Bsp: HF vs Tempo. Oder: Schrittfrequenz*Schrittlänge vs Distanz. Oder: Tempo/HF vs Distanz
0 x

RoccoCoboldo
Neuling

Sat 4. May 2019, 15:01

16) Ausmaß des Glättens der Pace-Kurve (ebenso HF) konfigurierbar machen. Jetzt schaut das so aus:
screen2.jpg
screen2.jpg (34.55 KiB) Viewed 191 times
Da wäre es gut, stärkere Glättung zu haben.
0 x

Return to “Ideas”