Forum rules
RUNALYZE started as one-man-project with only one user and has grown to an app with around 13.000 users of our official online version. Server requirements and complexity of the app and its configuration grow with the feature list. Please understand that our main focus is on implementing new features and serving a performant online version. Therefore, support for local installations is limited and we cannot guarantee any support.

Please always provide log files (and screenshots, activity files if it makes sense) and all other needed information: https://docs.runalyze.com/en/latest/support.html

We spend our leisure time to make RUNALYZE as good as possible and we still have tons of great ideas, but time is scarce and after a hard training we first need some fruits or a smoothie. You can support the development of RUNALYZE with every financial contribution — We highly appreciate every grant.
https://blog.runalyze.com/donate/
nico
Neuling

GPX Export / GpxTrackPoster

Tue 24. Jan 2017, 07:53

Moin zusammen,

vielleicht ein bisschen Offtopic, aber für den einen oder anderen technisch versierteren User trotzdem interessant.

Ich betreibe selbst ein runalyze (aktuellste Version) und wollte nach eurem Blog Post zu GpxTrackPoster selbst einmal ein paar Bildchen generieren.

Klappt mit den aus runalyze exportierten GPX Daten nicht, denn angeblich fehlen Start und Endzeiten in den Dateien:

Code: Select all

Error while loading /home/nico/GpxTrackPoster/gpx/1-Activity_2015-08-11_21-46_29.gpx: Track has no start time.
Error while loading /home/nico/GpxTrackPoster/gpx/1-Activity_2015-12-22_17-58_72.gpx: Track has no start time.
Error while loading /home/nico/GpxTrackPoster/gpx/1-Activity_2015-08-30_14-24_36.gpx: Track has no start time. 
Conventionally loaded tracks: 0
Merging tracks... Merged 0 track(s)
Traceback (most recent call last):
  File "./create_poster.py", line 80, in <module> 
     main() 
   File "./create_poster.py", line 64, in main
      raise Exception('No tracks found.') 
Exception: No tracks found.
Wenn ich mir mittels gpxinfo mal eine Datei anschaue stimme ich dem sogar zu:

Code: Select all

File: gpx/1-Activity_2015-10-04_11-25_48.gpx
    Length 2D: 21.290km
    Length 3D: 21.546km
    Moving time: n/a
    Stopped time: n/a
    Max speed: 0.00m/s = 0.00km/h
    Total uphill: 764.80m
    Total downhill: 763.80m
    Started: None
    Ended: None
    Avg distance between points: 8.63m

Track #0, Segment #0
        Length 2D: 21.290km
        Length 3D: 21.546km
        Moving time: n/a
        Stopped time: n/a
        Max speed: 0.00m/s = 0.00km/h
Meine Fragen daher erst einmal: Liegt das an der Qualität der importierten Rohdaten? Ist das bekannt? Falls ja: Wie seid ihr damit umgegangen bei der Erstellung der Poster?

Grüße

Nico
0 x

mipapo
Administrator

Re: GPX Export / GpxTrackPoster

Tue 24. Jan 2017, 07:58

Wir haben unsere eigene Anpassung genutzt.
https://docs.runalyze.com/en/latest/com ... rackposter

Und der TCX Export scheint im Augenblick von RUNALYZE nicht perfekt zu sein. Wir haben nur keine Zeit uns das im Augenblick näher anzugucken. Habe es bei den Tickets mal hinterlegt. GPX kann auf jeden Fall von Anderen gelesen werden. Das GPX Tool kann in der Originalfassung nicht damit umgehen, wenn GPX Dateien keine Streckendaten beinhalten. Warum das Tool es so macht -> keine Ahnung.

Warte auf die Runalyze Version 3.2 und das Kommando was wir damit zur Verfügung stellen.
0 x
###Donate to RUNALYZE###
Höhenmeter (Korrektur & Berechnung) - Nutzerhilfe/User help -

Run Happy!,
Michael
P.S. Ich antworte gerne kurz und knackig ;)
Image

Return to “Runalyze v3.1.x”