Forum rules
We spend our leisure time to make RUNALYZE as good as possible and we still have tons of great ideas, but time is scarce and after a hard training we first need some fruits or a smoothie. You can support the development of RUNALYZE with every financial contribution — We highly appreciate every grant.
https://blog.runalyze.com/donate/
juwien
Neuling

Uploader

Tue 21. May 2019, 09:46

I just wanted to let you know that I like the old uploader better than the new one. (I hate drag & drop and it hates me and makes my arm and shoulder hurt.)
0 x

mipapo
Administrator

Re: Uploader

Tue 21. May 2019, 10:13

You know you can just click into the field to get the file browser?
The old uploader must be retired for "age reasons". It wasn't always so stable when uploading and couldn't handle several files with good performance.
0 x
###Donate to RUNALYZE###
Höhenmeter (Korrektur & Berechnung) - Nutzerhilfe/User help -

Run Happy!,
Michael
P.S. Ich antworte gerne kurz und knackig ;)
Image

JoelH
Runalyzer

Tue 21. May 2019, 15:03

Super wäre es wenn die Maske sich von alleine schließen würde, wenn alle Uploads beendet wurden. So wie es aktuell ist ist es absolut nicht intuitiv. Ich dachte mehrfach der Import wäre gar nicht gemacht, weil ich schlicht wartete dass etwas passiert.
0 x

mipapo
Administrator

Tue 21. May 2019, 15:23

Dir wird durch Symbole etc die ganze Zeit der Status über die einzelnen Dateien angezeigt. Also was daran nicht verständlich sein soll weiß ich nicht.

Die fertig hochgeladenen Aktivitäten werden dir dann oben in der Liste angezeigt. Die kannst du dann an den Multi-Editor schicken. Deshalb wäre das automatische Schließen total kontraproduktiv.
Also ich hatte einige Testuser und da war es keinem unklar.
0 x
###Donate to RUNALYZE###

Run Happy!,
Michael
Image

JoelH
Runalyzer

Wed 22. May 2019, 10:24

mipapo wrote:
Tue 21. May 2019, 15:23
Dir wird durch Symbole etc die ganze Zeit der Status über die einzelnen Dateien angezeigt. Also was daran nicht verständlich sein soll weiß ich nicht.
Der Punkt ist, das bei kleinen Dateien im Prinzip sofort das View dasteht und des Weiteren die Checkbox mit dem Multi-Editor. Diese hakt man dann an, weil man das gerne machen würde, aber es passiert nix.

Ich würde hier erwarten, dass man zum Multieditor gelangt, wenn schon alle Daten eingespielt sind.

Man muss aber - auf einen beliebigen - View-Button klicken um dahin zu gelangen. Oder man macht einfach die Maske zu indem man "rausklickt" und geht dann über das ganz normale Bearbeiten.

Verbesserung wäre also schon wenn anstatt der Checkbox ein Button angezeigt werden würde der direkt zum Multi-Editor führt. Denn da will man ja hin. Das ist intuitiv. Nicht eine Checkbox anwählen und dann eine beliebige Aktivität anwählen, das ist nicht intuitiv. Das ist Try and Error.
0 x

mipapo
Administrator

Wed 22. May 2019, 10:43

Die Haken werden sofort gesetzt und es gibt den Button "An den Multi Editor schicken". Das ist auch nur ein Klick um zum Editor zu gelangen.

"View" heißt auf Deutsch anschauen und nicht editieren.
0 x
###Donate to RUNALYZE###

Run Happy!,
Michael
Image

maran
Neuling

Sun 21. Jul 2019, 05:37

Sometimes I happen to run with a few watches which I test and then analyze. The new uploader does not allow you to upload files from several watches. "activity does already exist"
It can be done in the old uploader. There is a warning, but it is possible
Please do not delete the old uploader.

Sorry for my English.
0 x

mipapo
Administrator

Sun 21. Jul 2019, 08:22

The duplicate detection cannot be switched off. We can see if we can find a solution for you, but since we just want to prevent duplicates (actually you only upload one recording at a time) it has no high priority.

At the moment the old uploader will not be removed yet, but sometime in the future it will be.
0 x
###Donate to RUNALYZE###

Run Happy!,
Michael
Image

maran
Neuling

Sun 21. Jul 2019, 15:26

I found a solution. You can get around this by opening a new browser tab, delete activity and adding a new one. An old workout is displayed in the old stems window. It's a bit time-consuming but it can be done.
0 x

Return to “Discussion, Feedback & Questions”